
حدود دو سال پیش در نمایشگاه فرانکفورت 2017 آئودی نسخهٔ دیفرانسیل عقب R8 را با نام R8 RWS معرفی کرد. این نسخه نمونهای تولید محدود بود و تنها 999 دستگاه از آن ساخته شد. حال اما R8 دیفرانسیل عقب با چند تغییر برای مدل 2020 بازگشته است. این نسخهٔ جدید R8 RWD نام گرفته و مهمتر از آن، برخلاف قبل نسخهای تولید محدود نیست و به خانوادهٔ R8 تولید سری اضافه شده است.
R8 RWD جدید که در دو نسخهٔ کوپه و اسپایدر ارائه میشود، در ظاهر تقریباً هیچ تفاوتی با نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ برادر چهارچرخ محرک خود ندارد اما با نگاه به بخش جانبی، میتوان آنرا از نسخهٔ چهارچرخ محرک تشخیص داد زیرا در نسخهٔ RWD قسمت بالایی تیغهٔ جانبی به رنگ مشکی براق و قسمت پایینی همرنگ بدنه است. همچنین در این نسخه بهصورت استاندارد تیغهٔ جلو، رکابهای جانبی و دیفیوزر عقب به رنگ مشکی براق هستند اما امکان سفارش پکیج ظاهری کربنی هم برای آن وجود دارد.
علاوه بر این، به لیست رنگهای بیرونی R8 RWD رنگ جدیدی بنام «خاکستری کمورا» اضافه شده درحالیکه امکان سفارش رنگ مشکی براق برای لوگوی آئودی هم وجود دارد تا ظاهر این R8 دیفرانسیل عقب خاصتر گردد. در همین حال، فقط برای نسخهٔ اسپایدر این خودرو پکیجی ظاهری بنام Extended Black هم قابل سفارش خواهد بود.
پیشرانهٔ 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی در R8 RWD خروجی یکسانی با نسخهٔ تولید محدود RWS دارد و 540 اسب بخار قدرت و 540 نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این یعنی R8 دیفرانسیل عقب 30 اسب بخار قدرت و 20 نیوتن متر گشتاور کمتری نسبت به برادر چهارچرخ محرک خود دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک S Tronic و دیفرانسیل قفل شوندهٔ مکانیکی به چرخهای عقب انتقال پیدا میکند.
نسخهٔ کوپهٔ R8 RWD ظرف 3.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت را دارد اما نسخهٔ اسپایدر به دلیل وزن بیشتر 0.1 ثانیه دیرتر از نسخهٔ کوپه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و نهایتاً میتواند به حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حذف سیستم کواترو موجب شده وزن R8 RWD کوپه به 1595 کیلوگرم برسد که 65 کیلوگرم کمتر از نسخهٔ چهارچرخ محرک است درحالیکه وزن نسخهٔ اسپایدر نیز با 55 کیلوگرم کاهش به 1695 کیلوگرم رسیده است.