1 ​ 2 راهنمای کامل رفع خشکى دهان و گلوی روزه‌داران + رفع خشکی گلو در زمان روزه

واضح | پورتال خبری و سبک زندگی

راهنمای کامل رفع خشکى دهان و گلوی روزه‌داران + رفع خشکی گلو در زمان روزه

رفع خشکى دهان و گلو در رمضان,روزه‌داری دچار خشکی گلو,رفع خشکى دهان و گلو,تأمین آب مورد نیاز بدن در زمان روزه,رفع خشکی گلو در زمان روزه,

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افراد روزه‌دار براى رفع خشکى دهان و گلو در طى روز، باید در وعده سحر، سبزی، میوه و سالاد مصرف کنند تا تشنگی و خشکی دهان و گلویشان کمتر شود.   زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: برای اینکه در طول روز افراد روزه‌دار دچار خشکی گلو نشوند نباید در وعده سحری غذاهایى که خشک، پُر پروتئین، چرب، سرخ شده و پر ادویه هستند را بخورند، حتى از نوشیدنی‌ها و موادی که خیلی شیرین هستند استفاده…

تبلیغات بنری
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افراد روزه‌دار براى رفع خشکى دهان و گلو در طى روز، باید در وعده سحر، سبزی، میوه و سالاد مصرف کنند تا تشنگی و خشکی دهان و گلویشان کمتر شود.   زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: برای اینکه در طول روز افراد روزه‌دار دچار خشکی گلو نشوند نباید در وعده سحری غذاهایى که خشک، پُر پروتئین، چرب، سرخ شده و پر ادویه هستند را بخورند، حتى از نوشیدنی‌ها و موادی که خیلی شیرین هستند استفاده…
راهنمای کامل رفع خشکى دهان و گلوی روزه‌داران + رفع خشکی گلو در زمان روزه

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افراد روزه‌دار براى رفع خشکى دهان و گلو در طى روز، باید در وعده سحر، سبزی، میوه و سالاد مصرف کنند تا تشنگی و خشکی دهان و گلویشان کمتر شود.

 

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: برای اینکه در طول روز افراد روزه‌دار دچار خشکی گلو نشوند نباید در وعده سحری غذاهایى که خشک، پُر پروتئین، چرب، سرخ شده و پر ادویه هستند را بخورند، حتى از نوشیدنی‌ها و موادی که خیلی شیرین هستند استفاده نشود.

وی گفت: براى رفع خشکى دهان و گلو در طى روز، باید در وعده سحر حتما سبزی، میوه و سالاد مصرف شود چون این مواد دارای آب هستند و در طول روز به دلیل تأمین آب مورد نیاز بدن کمک مى‌کند تا تشنگی و خشکی دهان و گلو کمتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف مولتی ویتامین در ماه رمضان ضرورى است، گفت: اگر در وعده سحر تا افطار اصول تغذیه‌ای صحیح رعایت شود و تمام گروه‌های غذایی در حد تعادل و متنوع مصرف شود، نیازی به مولتی ویتامین‌ها نیست.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: سحری و افطاری که مجموعه‌اى از ‌گروه‌هاى غذایى مختلف باشد مفید است، یعنى از گروه نان و غلات ترجیحا سبوس دار، سبزیجات، لبنیات و منابع پروتئینى و... در هر دو وعده بطور متنوع باید وجود داشته باشد.

عبداللهى عنوان کرد: وعده سحری باید از افطار کاملتر باشد، درواقع روزه داران بابد همان وعده‌ای را قبل از ماه مبارک رمضان به عنوان وعده ناهار میل مى‌کردند را در سحر میل کنند چرا که وعده سحرى در طول روز انرژی مورد نیاز بدن را تأمین مى‌کند ، اما افطار باید سبک باشد و با مایعات گرم شروع شود و غذاهای آبکى و سهل‌الهضم مصرف شود، حدود ٤٥ دقیقه تا یک ساعت بعد از افطار، روزه داران مى‌توانند وعده شام را میل کنند.

عبداللهی در پایان به افراد روزه دار توصیه کرد که وعده افطار خود را حتما با آب گرم ، چای یا مایعات گرم به همراه چند خرما آغاز کنند.