1 ​ 2 قانون جدید کارت به کارت کردن برای مبلغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن

واضح | پورتال خبری و سبک زندگی

قانون جدید کارت به کارت کردن برای مبلغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن

در قانون جدید کارت به کارت برای مبالغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت باید «کد ملی مالک سیم کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد جزئیات کامل خبر را بخوانید قانون جدید کارت به کارت که اخیرا اعلام شده است، انتقال اینترنتی وجوه بالای هزارتومان را در اپلیکیشن های پرداخت با شرط و شروطی همراه کرده است. بنابر قانون جدید، از این پس برای انتقال وجه به صورت اینترنتی و مبالغ بالای هزارتومان در اپلیکیشن های پرداخت بایستی کد ملی مالک سیمکارت و کد ملی صاحب کارت…

تبلیغات بنری
در قانون جدید کارت به کارت برای مبالغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت باید «کد ملی مالک سیم کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد جزئیات کامل خبر را بخوانید قانون جدید کارت به کارت که اخیرا اعلام شده است، انتقال اینترنتی وجوه بالای هزارتومان را در اپلیکیشن های پرداخت با شرط و شروطی همراه کرده است. بنابر قانون جدید، از این پس برای انتقال وجه به صورت اینترنتی و مبالغ بالای هزارتومان در اپلیکیشن های پرداخت بایستی کد ملی مالک سیمکارت و کد ملی صاحب کارت…
قانون جدید کارت به کارت کردن برای مبلغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن

در قانون جدید کارت به کارت برای مبالغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن‌های پرداخت باید «کد ملی مالک سیم کارت» و «کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا» یکسان باشد جزئیات کامل خبر را بخوانید

قانون جدید کارت به کارت که اخیرا اعلام شده است، انتقال اینترنتی وجوه بالای هزارتومان را در اپلیکیشن های پرداخت با شرط و شروطی همراه کرده است.

بنابر قانون جدید، از این پس برای انتقال وجه به صورت اینترنتی و مبالغ بالای هزارتومان در اپلیکیشن های پرداخت بایستی کد ملی مالک سیمکارت و کد ملی صاحب کارت بانکی مبدا یکسان باشد. در غیر اینصورت انجام تراکنش کارت به کارت امکان پذیر نخواهد بود.

قانون جدید کارت به کارت در اپلیکیشن ها

قانون جدید کارت به کارت که به دستور پلیس فتا و با هدف افزایش ایمنی و جلوگیری از کلاهبرداری و سودجویی وضع شده است، در حال حاضر اجرایی شده است.

در نتیجه ممکن است در سرویس ها و اپلیکیشن های پرداخت و در زمان کارت به کارت مبالغی بالاتر از هزارتومان با خطایی مربوط به عدم تطابق کد ملی صاحب سیمکارت با کد ملی صاحب حساب بانکی مبدا مواجه شوید و این به این معناست که کد ملی مالک سیم کارت فعال در گوشی هوشمند با کد ملی که برای صاحب حساب در بانک ثبت شده یکسان نیست.

البته اگر با این خطا مواجه شدید آن هم در حالی که مبلغ کارت به کارت کمتر از هزارتومان بود، روز بعد دوباره اقدام به تکرار تراکنش کنید. البته این بار مبلغی بالای 1000 تومان را امتحان کنید.

از آنجایی که اطلاعات سامانه مانا، روزی یکبار بروزرسانی می شوند، احتمال اینکه پس از مشاهده اولین خطا، تا انتهای روز مذکور مجددا با خطای مشابه برای انتقال وجه کارت به کارت از مبدا کارت مورد نظرتان مواجه شوید زیاد است. پس روز بعد، مجددا تلاش کنید؛ به احتمال زیاد مشکل شما در روز کاری بعد رفع می شود.

قانون جدید کارت به کارت کردن برای مبلغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن


رفع مشکل در مواجهه با قانون جدید کارت به کارت

در صورتی که سیم کارت مورد استفاده شما برای استفاده از سرویس پرداخت با اپلیکیشن به نام شما نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیمکارت اقدام کنید و آن را به نام خود بزنید و یا سیمکارت دیگری با نام خود تهیه کنید و وارد اپلیکیشن شوید. البته دقت کنید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید سیمکارت و کارت بانکی مبدا به نام یک نفر باشد و درواقع یک کد ملی باشد.

در اینجا آشنایی با روش استعلام مالکلیت سیم کارت بی فایده نخواهد بود. برای استعلام مالکیت سیم کارت در اپراتورهای مختلف به یکی از طرق زیر اقدام کنید.

رفع مشکل عدم تطابق سیم کارت و همراه کارت

اگر سیم کارتی که با آن وارد همراه کارت شده اید به نام خودتان نیست، نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت اقدام کرده و آن را به نام خودتان کنید یا با سیم کارت دیگری که به نام خودتان است وارد اپلیکیشن شوید.

دقت داشته باشید که برای استفاده از خدمات کارت به کارت، کیف پول و استعلام مانده حساب باید مالک سیم کارت و کارت بانکی مبدا یکی باشد.

قانون جدید کارت به کارت کردن برای مبلغ بالای ۱۰۰۰ تومان در اپلیکیشن


روش استعلام مالکیت سیم کارت ایرانسل، همراه اول و رایتل

مشترکین ایرانسل با ورود به اپلیکیشن ایرانسل من می توانند نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کرده یا از کد دستوری #۸۰* استفاده کنند.
مشترکین همراه اول با ورود به اپلیکیشن همراه من می توانند نام مالک اصلی سیم کارت فعال روی گوشی خود را مشاهده کنند.
مشترکین رایتل جهت استعلام سیم کارت می توانند کد دستوری #۲۱۱* را شماره گیری کنند.

با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید بفهمید مالک سیم‌کارت شما کیست. ولی با استفاده از ۲ روش زیر شما می‌توانید از تعداد سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خود مطلع شوید. بدین ترتیب می‌توانید با یکی از سیم‌کارت‌های تحت مالکیت خودتان، وارد اپلیکیشن شده و انتقال وجه کارت به کارت خود را انجام دهید.


استعلام تعداد سیم کارت از طریق پیامک

در این روش کافی است از طریق یکی از خطوط تحت مالکیت خود، کد ملی را به یکی از شماره های ۳۰۰۰۱۵۰ یا ۳۰۰۰۵۰۴۹۰۱ پیامک کنید و نسبت به استعلام تعداد سیم کارت ثبت ‌شده به نام خود اقدام کنید.

با استفاده از هر یک از روش های بالا می توانید مالکیت سیم کارت خود را استعلام کنید. در صورتی که سیم کارت به نام خودتان بود، بایستی به بانک صادرکننده کارت بانکی مراجعه کنید تا اطلاعات شما را در سامانه مانای بانک مرکزی ثبت کنند.

اما اگر پس از استعلام، مشخص شد که مالک سیم کارت، شما نیستید، ابتدا باید به امور مشترکین اپراتور مربوط به سیم کارت خود مراجعه و نسبت به تغییر مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید.

بعد از ۷۲ ساعت کاری به کمک یکی از روش های ذکر شده در بالا، مجددا نسبت به استعلام مالکیت سیم کارت خود اقدام کنید. اگر هنوز هم مالکیت سیم کارت شما ثبت نشده بود با امور مشترکین در ارتباط بوده و مورد را پیگیری کنید.

اما در صورتی که مالکیت سیم کارت شما ثبت شده بود ولی همچنان نمیتوانید کارت به کارت کنید و با خطا مواجه می شوید، برای پیگیری ثبت اطلاعات در سامانه مانا، لازم است به شعبه بانک صادرکننده کارت مراجعه کنید.

منبع خبر :

تکرارتو

مجله حرف تازه