1 ​ 2 قیمت خودروهای ایرانی 6 مهر 1400 (سایپا و ایران خودرو) ؛ امروز سه شنبه 1400/07/06

پایگاه تحلیلی و خبری واضح نیوز | News Agency vazehnews

قیمت خودروهای ایرانی 6 مهر 1400 (سایپا و ایران خودرو) ؛ امروز سه شنبه 1400/07/06

قیمت خودرو 6 مهر 1400,قیمت خودرو سایپا 6 مهر 1400,قیمت خودرو ایران‌خودرو 6 مهر 1400,قیمت پراید 6 مهر 1400,

قیمت خودرو سه شنبه 6 مهر 1400. قیمت خودرو در بازار دو روز گذشتهبا افزایش قیمت همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند. قیمت پراید و گروه پژو روند صعودی داشت. به گزارش واضح نیوز ، در بازار خودروهای داخلی روند قیمت‌ها در تعداد زیادی از خودروها صعودی بود. قیمت پراید و تعدادی از خودروهای گروه پژو با افزایش قیمت همراه بودند.   قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۳۷ میلیون تومان رسید. در کنار پراید قیمت پژو ۲۰۷ و پارس روند افزایشی داشتند. قیمت پژو ۲۰۷ به ۳۲۸…

تبلیغات بنری
قیمت خودرو سه شنبه 6 مهر 1400. قیمت خودرو در بازار دو روز گذشتهبا افزایش قیمت همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند. قیمت پراید و گروه پژو روند صعودی داشت. به گزارش واضح نیوز ، در بازار خودروهای داخلی روند قیمت‌ها در تعداد زیادی از خودروها صعودی بود. قیمت پراید و تعدادی از خودروهای گروه پژو با افزایش قیمت همراه بودند.   قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۳۷ میلیون تومان رسید. در کنار پراید قیمت پژو ۲۰۷ و پارس روند افزایشی داشتند. قیمت پژو ۲۰۷ به ۳۲۸…
قیمت خودروهای ایرانی 6 مهر 1400 (سایپا و ایران خودرو) ؛ امروز سه شنبه 1400/07/06

قیمت خودرو سه شنبه 6 مهر 1400. قیمت خودرو در بازار دو روز گذشتهبا افزایش قیمت همراه بود و تعداد زیادی از خودروها افزایش قیمت داشتند. قیمت پراید و گروه پژو روند صعودی داشت.

به گزارش واضح نیوز ، در بازار خودروهای داخلی روند قیمت‌ها در تعداد زیادی از خودروها صعودی بود. قیمت پراید و تعدادی از خودروهای گروه پژو با افزایش قیمت همراه بودند.

 

قیمت پراید ۱۱۱ به ۱۵۲ میلیون تومان و قیمت پراید ۱۳۱ به ۱۳۷ میلیون تومان رسید.

در کنار پراید قیمت پژو ۲۰۷ و پارس روند افزایشی داشتند. قیمت پژو ۲۰۷ به ۳۲۸ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک ۴۲۹ میلیون تومان ثبت شده است.پژو پارس ساده مدل ۱۴۰۰ به ۲۷۵ میلیون تومان رسید.

 

پشت پرده بازار بعد از مصوبه آزادسازی

آنچه مشخص است روند نزولی قیمت‌ها بیشتر متوجه خودروهایی است که طی سه سال گذشته و همزمان با توقف واردات، حباب قیمتی زیادی داشتند و از لحاظ قیمت در راس هرم بازار بردند. از این خودروها به عنوان خودروهای لاکچری یاد می‌شود. به گفته فعالان بازار، دیگر خودروهای وارداتی موجود که از خودروهای لاکچری فاصله دارند، تاثیر‌پذیری کمتری نیز از مصوبه مجلس داشته‌اند. بنابراین محصولات لوکس بازار که در سه سال گذشته قیمت آنها به بالای پنج میلیارد رسیده تاثیر‌پذیری بیشتری از مصوبه آزادسازی داشته‌اند و حباب قیمتی این نوع خودروها تا حدود زیادی تخلیه شده است. بر این اساس دیگر خودروهای موجود در سقف قیمتی یک میلیارد و زیر یک میلیارد نیز با افت قیمت در بازه زمانی مذکور روبه‌رو بودند، اما حباب آنها به اندازه محصولات لوکس تخلیه نشده است.

 

بدین ترتیب در شرایطی بازار خودرو در بازه زمانی ۱۰ روزه با افت ۷درصدی قیمت روبه‌رو بوده که روح‌الله ایزدخواه، نماینده مجلس و طراح آزادسازی مشروط خودرو در کمیسیون صنایع و معادن عنوان کرده بود با تصویب نهایی این طرح در شورای نگهبان ۳۰ تا ۴۰ درصد قیمت وارداتی‌های موجود در بازار کاهش خواهد یافت. حال سوالی که مطرح می‌شود در باب سرعت واکنش بازار به مصوبه مجلس است. روز چهارشنبه یعنی ۲۴ شهریورماه مجلس شورای اسلامی ‌به مصوبه ۴ اصلاحی کمیسیون صنایع و معادن در راستای آزادسازی واردات رای مثبت داد، این در حالی است که از روز بیست و ششم یعنی روز شنبه، ریزش قیمت‌ها در بازار محصولات خارجی به طور محسوسی بیشتر شد. آنچه مشخص است در مدت این ۱۰ روز رفتار بازیگران بازار خودرو تغییر کرد، به طوری که مشتریان به امید ریزش بیشتر قیمت‌ها دست از خرید کشیدند حال آنکه فروشند‌گان حضوری فعالانه در بازار داشتند. اتفاق عجیب اینکه در این مدت خودروهایی مانند اپتیما، کلئوس، النترا و دیگر خودروهای صفر کیلومتر در نمایشگاه‌ها یا بازار نیازمندی‌های آنلاین به وفور یافت می‌شد.

آنچه مشخص است دلیل دیده شدن این خودروها پس از سه سال توقف واردات، به این علت بوده که مالکان این خودروها سرانجام تصمیم گرفتند که سرمایه خود را از دپو خارج کرده و محصول احتکاری خود را بفروشند. چراکه با توجه به احتمال آزادسازی واردات به نظر می‌رسد دپوی این خودروها دیگر به صلاح نباشد.

 

در همین حین اما برخی از مخالفان واردات و ذی‌نفعان بازار به طور گسترده معامله‌گران بازار را از آزادسازی خودرو ناامید و با انتشار گزارش کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس یا اظهارنظر برخی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و مخالفت هیات عالی نظارت مجمع این هشدار را به بازار منتقل می‌کردند که قرار نیست واردات خودرو بار دیگر از سرگرفته شود. این هشدار اگر چه بازار را تحت تاثیر خود قرار نداد، اما در نهایت ایراد شورای نگهبان، روند کاهشی قیمت‌ها را متوقف کرد.

 

آنچه مشخص است بازار خودرو را می‌توان آینه تصمیمات معقول و به دور از هیجان مجلس و دولت خواند. در شرایطی که طی سه سال گذشته به دنبال توقف واردات، دلالان و محتکران از آشفته‌بازار خودروهای خارجی نهایت استفاده را بردند، مصوبه مجلس منافع آنها را به خطر انداخت به طوری که در بازه زمانی یاد شده فروشندگان محصولات خارجی بیشتر از خریداران در بازار حضور یافتند. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که اگر دو ایراد شورای نگهبان از سوی کمیسیون صنایع و معادن اصلاح شود شاهد ریزش بیشتر قیمت‌ها در بازار خواهیم بود.

 

با این شرایط اما برخی از فعالان بازار معتقدند که تاثیر‌گذاری بیشتر واردات ارتباط بسیار زیادی به حجم و تعداد ورود خودروهای مجاز توسط شورای رقابت و تعرفه‌های نهایی دارد. اگر تعرفه واردات با هدف تنظیم بازار خودروی کشور توسط محصولات وارداتی کاهش یابد به طور حتم شاهد ریزش بیشتر قیمت‌ها خواهیم بود.

 

در هر صورت واضح است که مخالفان و ذی‌نفعان وضعیت کنونی بازار، تلاش زیادی برای بی‌نتیجه شدن آزادسازی واردات خواهند کرد. این در شرایطی است که بازار خودرو نشان داد تداوم توقف واردات تنها به نفع سودجویان و محتکران است و مشتری، متضرر واقعی تصمیم سه سال گذشته دولت دوازدهم است. یک حساب‌وکتاب ساده مشخص می‌کند که مصوبه آزادسازی در مدت ۱۰ روز منجر به کاهش ۷درصدی قیمت وارداتی‌ها شده است، بنابراین اگر این مصوبه از فیلتر شورای نگهبان بگذرد به طور حتم ارقام افت قیمت بالاتر خواهد رفت و این به نفع مشتری خودروهای وارداتی است. بازار نشان داد که تورم انتظاری مشتریان اکنون به نقطه صفر رسیده، حال آنکه به نظر می‌رسد مجلس و دولت نباید به نفع دلالان مسیر آزادسازی واردات را تغییر دهند.(دنیای اقتصاد و تجارت نیوز )

 

قیمت روز خودروهای ایران خودرو
خودرو قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
وانت آریسان ۱۲۰,۵۶۰,۰۰۰ ۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
سمند LX ۱۳۲,۴۵۵,۰۰۰ ۲۴۱,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7 ۱۳۲,۷۰۱,۰۰۰ ۲۵۳,۰۰۰,۰۰۰
سمند EF7 دوگانه سوز ۱۳۹,۵۶۶,۰۰۰ ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ELX ۰ ۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن ELX توربو ۰ ۰
دنا (تیپ ۱) ۱۷۲,۹۵۸,۰۰۰ ۳۱۶,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس (تیپ ۱) ۱۹۱,۵۳۴,۰۰۰ ۳۶۱,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس دنده ای توربو ۲۸۵,۳۹۹,۰۰۰ ۴۲۹,۰۰۰,۰۰۰
دنا پلاس اتوماتیک توربو ۳۹۰,۰۸۹,۰۰۰ ۴۵۷,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX 405 ۰ ۲۲۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه سوز ۱۲۴,۳۶۵,۰۰۰ ۲۳۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو SLX 405 ۱۰۸,۳۶۵,۰۰۰ ۲۵۶,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس ۱۴۰,۲۷۳,۰۰۰ ۲۶۹,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس دوگانه سوز ۱۴۵,۶۳۴,۰۰۰ ۲۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو پارس LX ۰ ۰
پژو پارس اتوماتیک ۰ ۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ دنده‌ ای ۱۸۱,۱۷۳,۰۰۰ ۳۲۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما ۰ ۴۲۵,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۹۷,۰۵۵,۴۰۰ ۴۲۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ صندوقدار ۰ ۳۹۴,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای ۲۱۶,۲۶۳,۰۰۰ ۳۲۱,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۲۷,۱۲۲,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۰ ۲۸۸,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۰ ۲۸۲,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۳۰۱ ۰ ۰
پژو ۲۰۰۸ ۰ ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۵۰۸ ۰ ۱,۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
رانا LX ۱۰۷,۲۰۰,۰۰۰ ۲۳۴,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ H30 ۰ ۳۸۰,۰۰۰,۰۰۰
دانگ فنگ S30 ۰ ۰
رنو تندر پیکاپ ۰ ۰
رنو تندر E2 ۰ ۳۶۵,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس دنده ‌ای ۰ ۳۷۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو تندر پلاس اتوماتیک ۰ ۴۷۵,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۵ توربو ( S5 ) ۳۸۶,۴۰۰,۰۰۰ ۶۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو ( S7 ) ۴۰۵,۵۰۰,۰۰۰ ۷۹۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون بنزینی ۸۰۷,۰۰۰,۰۰۰ ۷۸۰,۰۰۰,۰۰۰
پیکاپ دوکابین فوتون دیزل ۸۵۸,۰۰۰,۰۰۰ ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
رنو کپچر ۰ ۹۶۰,۰۰۰,۰۰۰
سوزوکی ویتارا اتومات ۰ ۱,۳۵۵,۰۰۰,۰۰۰
سمند سورن پلاس ۲۰۴,۲۵۷,۰۰۰ ۲۷۶,۰۰۰,۰۰۰
رانا پلاس ۱۸۰,۳۹۱,۰۰۰ ۲۷۰,۰۰۰,۰۰۰
هایما اس ۷ توربو پلاس ( S7 ) ۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۸۲۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا دنده ای ۲۹۰,۴۷۲,۹۰۰ ۴۹۰,۰۰۰,۰۰۰
تارا اتوماتیک ۰ ۰