
محسن حاجی میرزایی با اشاره به اینکه به دلیل کرونا ناگزیر از تعطیلی مدارس شدیم، اظهار کرد: این این تعطیلات تا یک هفته باشد قابل اغماض است اما تعطیلات طولانی شد و دورنمای روشنی هم نداریم تا بدانیم بازگشایی مدارس چه زمانی است، اگر کار را رها میکردیم دانشآموزان آسیب میدیدند به همین دلیل برای آموزشها از تلویزیون کمک گرفتیم و خیلی خوب مورد استقبال قرار گرفت.
وی افزود: در آموزش تلویزیون به دلیل اینکه تعاملی نیست با مشکل مواجه هستیم و باید سوال و جواب توسط معلم و دانشآموز انجام و آزمون گرفته شود همچنین برنامههای تلویزیونی برای ارائه کل دروس کفایت نمیکند بیش از 250 عنوان درسی در 12 پایه تحصیلی داریم و باید فکر مسیر جایگزین بودیم تا مناسبات دنیای حقیقی را در فضای مجازی برگزار کنیم.
60 درصد دانشآموزان عضو شاد شدهاند
وزیر آموزش و پرورش گفت: اپلیکیشن اختصاصی برای آموزش وپرورش تولید شد که این امکان را میدهد ارتباطات آموزشی آنجا برقرار شود و تا کنون بیش از 60 درصد دانشآموزان عضو شاد شدهاند همچنین 94 درصد معلمان عضو و 65 درصد از کلاسها در این فضا تشکیل شد.
حاجی میرزایی بیان کرد: پیامرسان شاد این امکان را دارد به دو سوم مخاطبان پاسخ دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا برای شروع آموزشهای مجازی خیلی دیر نشده است؟ گفت: در سندتحول بنیادین این تکلیف متوجه آموزش وپرورش است ولی با وجود تلاشهای مختلف، هنوز به این ظرفیت نرسیده بودیم و تهدید کرونا فرصت نابی را به وجود آورد و به سمت پیوستن به ظرفیت دنیای مجازی جهش کردیم.
شاد یکی از روش های آموزش است نه تنها روش
وی درباره دسترسی دشوار برخی خانوادهها به پیامرسان شاد عنوان کرد: ماموریت ما آموزش همه دانشآموزان است و حتی یک دانشآموز نباید از آموزش محروم شود، هر فردی که بتواند از این طرق تحت آموزش قرار میگیرد و برای بقیه دانشآموزان روشهای متنوعی را در نظر گرفتیم از جمله تولید بستههای آموزشی که توسط معلمان و راهبران آموزشی در اختیار آنها قرار میگیرد همچنین در مدارس مناطق محروم که جمعیت کم است و معلم نیز ساکن همان منطقه است با فاصلهگذاری اجتماعی کلاسها به صورت حضوری برگزار می شود.
تمام دانشآموزان آموزشها را دریافت میکنند
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: آموزش تلویزیونی هم خیلی مورد استقبال قرار گرفته و آنچه قطعی است پوشش تمام دانشآموزان در آموزش از راه دور است که هر مقدار ممکن بود از طریق شاد و هر مقدار ممکن نبود با استفاده از سایر روشهای متنوع آموزش میبینند.