• جمعه 21 مهر 1402 - 12:04
  • 151
  • 0 دیدگاه
  • اخبار ,

آخرین اخبار تحولات جنگ حماس و اسرائیل امروز جمعه ۲۱ مهر

آخرین اخبار از تحولات فلسطین امروز جمعه ۱۳ اکتبر- ۲۱ مهر  سازمان ملل: اسرائیل دستور جابجایی ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان غزه را داده است. شمار شهدای غزه از ۱۵۳۰ نفر گذشت. کاخ سفید: آمریکا قصد ندار
آخرین اخبار تحولات جنگ حماس و اسرائیل امروز جمعه ۲۱ مهر

آخرین اخبار از تحولات فلسطین امروز جمعه ۱۳ اکتبر- ۲۱ مهر 

سازمان ملل: اسرائیل دستور جابجایی ۱.۱ میلیون نفر از ساکنان غزه را داده است.

شمار شهدای غزه از ۱۵۳۰ نفر گذشت.

کاخ سفید: آمریکا قصد ندارد در کنار اسرائیل بجنگد.

سازمان ملل: ساکنان نوار غزه در حال نابودی هستند.

هفتمین روز جنگ در فلسطین

جنگ حماس و اسرائیل امروز جمعه ۱۳ اکتبر با گرفتن حدود ۳ هزار کشته از هر دو طرف درگیری وارد هفتمین روز خود شد.

در آخرین تحولات مرتبط با این جنگ در خاورمیانه، سازمان ملل متحد از اسرائیل خواست تا در ضرب الاجلی که به خروج ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه طی ۲۴ ساعت آینده داده است، تجدید‌نظر کند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از اعلام حمایت تمام عیار کشورش از اسرائیل و دیدارش با بنیامین نتانیاهو در تل‌آویو، وارد اردن شد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران نیز که به لبنان سفر کرده است در بیروت از احتمال بازشدن جبهه‌های جدیدی در جنگ حماس و اسرائیل گفت و «گشودن جبهه‌های دیگر» در این جنگ را «احتمال واقعی» خواند.

آخرین تحولات مربوط به جنگ اسرائیل و حماس را در این صفحه واضح نیوز دنبال کنید.

ارتش اسرائیل ادعا که در شبانه‌روز گذشته ۷۵۰ «هدف نظامی» در نوار غزه را بمباران کرده است.

این در حالی است که بسیاری از قربانیان این حملات، کودکان و زنان بی گناه هستند.

این نهاد در بیانیه در تلگرام افزود: «ده‌ها هواپیمای جنگی به اهداف نظامی حماس در نوار غزه از جمله ۱۲ تاسیسات نظامی که هر کدام در یک ساختمان چندطبقه قرار داشتند حمله کردند. یک یگان ویژه همچنین سه عضو حماس متخصص در شلیک خمپاره را در یک مرکز فرماندهی نظامی در شهر غزه هدف قرار دادیم.»

آمار قربانیان جنگ حماس و اسرائیل در هفتمین روز

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پی حمله غافلگیرانه حماس، دست کم ۱۳۰۰ نفر کشته شدند.

جاناتان کنریکوس، سخنگوی ارتش اسرائیل افزود که بیش از ۳ هزار نفر نیز در این حملات زخمی شده‌اند. 

از آن طرف، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری‌ها در روز هفت اکتبر، ۱۵۳۷ فلسطینی در حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه کشته و ۶۶۱۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل نیز بامداد روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ هزار نفر در نوار غزه از آغاز درگیری‌ها آواره و ۲۳ امدادگر کشته شده‌اند.

ترامپ: اگر به کاخ سفید برگردم اسرائیل و همه بار دیگر در امنیت خواهند بود

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از مواجهه با انتقاد‌های فزاینده به‌خاطر «بسیار باهوش» خواندن حزب‌الله و برجسته کردن آنچه او به‌عنوان شکست اطلاعاتی اسرائیل توصیف می‌کند بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن بر سوابق خود در حمایت از اسرائیل تاکید کرد. 

وی گفت: «هیچ دوست یا متحد بهتری از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای اسرائیل وجود نداشت. تحت رهبری من، ایالات متحده در همبستگی کامل با اسرائیل بود و در نتیجه اسرائیل در امان بود، آمریکا در امنیت بود و برای نخستین بار در دهه‌ها ما گام‌های تاریخی برای صلح در خاورمیانه برداشتیم.

وی با اشاره به اینکه با میانجیگری دولت وی روابط دیپلماتیک بین اسرائیل و چند کشور عربی برقرار شد، تاکید کرد که اگر بار دیگر به کاخ سفید بازگردد اسرائیل و همه دوباره در امنیت خواهند بود.

واکنش حماس به درخواست اسرائیل برای خروج غیرنظامیان غزه به سمت جنوب: تبلیغات دروغین است

سلامه معروف، رئیس سرویس مطبوعاتی حماس گفت اطلاعیه اسرائیل در خروج غیرنظامیان غزه به سمت جنوب «تبلیغات دروغین» است.

 وی آن را به‌منظور آسیب رساندن به «انسجام داخلی» توصیف کرد و از مردم غزه خواست در دام بازی اسرائیلی‌ها نیافتند.

ارتش اسرائیل خواستار خروج «تمام غیرنظامیان از غزه» به جنوب شد

ارتش اسرائیل روز جمعه دستور تخلیه «تمام غیرنظامیان از غزه» به جنوب را در هفتمین روز از جنگ بین اسرائیل و حماس صادر کرد.

این نهاد در بیانیه‌ای خواستار خروج تمام غیرنظامیان شهر غزه از خانه‌هایشان شد و اعلام کرد که آن‌ها برای امنیت و حفاظت از جان خود به منطقه «وادی غزه» در جنوب بروند.

ارتش اضافه کرد که تنها زمانی این افراد مجاز به بازگشت به شهر غزه خواهند بود که اعلامیه دیگری صادر شود.

دیده بان حقوق بشر: استفاده اسرائیل از فسفر سفید در مناطق پرجمعیت، خطرات جدی برای غیرنظامیان دارد

دیده بان حقوق بشر با انتشار یک سند در حمله به غزه گفت که استفاده اسرائیل از فسفر سفید در عملیات نظامی در غزه و لبنان، غیرنظامیان را در معرض خطرات جدی و صدمات طولانی‌مدت قرار می‌دهد.

دیده بان حقوق بشر ویدوئو‌های منتشر شده از لبنان و غزه در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱ اکتبر را تایید کرد و گفت که این تصاویر نشان می‌دهد فسفر سفید در دو روستا در امتداد مرز اسرائیل و لبنان و بندر شهر غزه استفاده شده است. 

فسفر سفید به عنوان سلاحی برای آتش‌سوزی استفاده می‌شود و اثر آتش‌زای قابل توجهی دارد که می‌تواند به شدت افراد را دچار سوختگی کند و سازه‌ها، مزارع و دیگر زیرساخت‌های غیرنظامی را به آتش بکشد. استفاده از فسفر سفید در غزه، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق جهان، خطر را برای غیرنظامیان افزایش می‌دهد و ممنوعیت حقوق بشری در مورد قرار دادن غیرنظامیان در معرض خطر غیرضروری را نقض می‌کند.

لاما فاکیه، مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای دیده بان حقوق بشر گفت: «هر زمانی که فسفر سفید در مناطق شلوغ غیرنظامی استفاده شود، خطر سوختگی شدید و رنج مادام‌العمر را به همراه دارد. فسفر سفید در صورت انفجار در هوا در مناطق شهری پرجمعیت که می‌تواند باعث سوختگی خانه‌ها و صدمات فاحش به غیرنظامیان شود، غیرقانونی است.»

«ضرب‌الاجل اسرائیل به خروج ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه در ۲۴ ساعت آینده»

سازمان ملل می‌گوید اسرائیل دستور تخلیه ۱.۱ میلیون نفر از شمال غزه را ظرف ۲۴ ساعت صادر کرده است. 

سازمان ملل بامداد روز جمعه اعلام کرد که ارتش اسرائیل به آن‌ها گفته است که حدود ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه باید ظرف ۲۴ ساعت آینده به جنوب غزه نقل مکان کنند. 

این در حالی است که تانک‌های اسرائیل در مرز غزه مستقر شده‌اند.

ماکرون با تایید کشته شدن ۱۳ فرانسوی در حمله حماس به اسرائیل، خواستار اتحاد در فرانسه شد

امانوئل ماکرون، رییس جمهوری فرانسه آمار کشته شدگان فرانسوی در حمله حماس به اسرائیل در ۶ اکتبر را ۱۳ نفر اعلام کرد. رییس دولت فرانسه همچنین متعهد شد که «هرکاری که ممکن است انجام می‌دهد» تا گروگان‌های اسیر شده توسط حماس «سالم و سلامت» به خانه‌هایشان بازگردند.

علاوه بر این، طبق گزارش‌ها هفده شهروند فرانسوی از جمله چهار کودک پس از این حمله ناپدید شده‌اند. 

به نوشته یورونیوز؛ ماکرون همچنین خواستار اتحاد در فرانسه شد و از مردم خواست تا از اختلافات داخلی ناشی از بحران‌های بین‌المللی اجتناب کنند. او در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «بیایید با تقلید یا فرافکنی به دنبال ماجراجویی ایدئولوژیک در داخل کشور نباشیم.»

ماکرون همچنین گفت که دولت، قبلا برای تقویت حفاظت پلیس از اماکن یهودی از جمله مدارس و کنیسه‌ها اقدام کرده است. او ادامه داد: «این رویداد، یک زلزله برای اسرائیل، خاورمیانه و فراتر از آن است. کسانی که آرمان فلسطین و توجیه تروریسم را با هم اشتباه می‌گیرند، مرتکب یک اشتباه اخلاقی، سیاسی و راهبردی هستند.»