• چهارشنبه 18 خرداد 1401 - 15:40
  • 485
  • 0 دیدگاه

جدیدترین آمار جانباختگان حادثه واژگونی قطار مشهد - یزد (پس از ظهر امروز ۱۸ خرداد)

جدیدترین آمار جانباختگان حادثه واژگونی قطار مشهد - یزد (پس از ظهر امروز ۱۸ خرداد) تعداد قربانیان حادثه خارج شدن قطار از ریل به 23 تن رسید. کشته های حادثه قطار مشهد یزد به 23 نفر رسید / آمار رو به ا
جدیدترین آمار جانباختگان حادثه واژگونی قطار مشهد - یزد (پس از ظهر امروز ۱۸ خرداد)

جدیدترین آمار جانباختگان حادثه واژگونی قطار مشهد - یزد (پس از ظهر امروز ۱۸ خرداد) تعداد قربانیان حادثه خارج شدن قطار از ریل به 23 تن رسید.

کشته های حادثه قطار مشهد یزد به 23 نفر رسید / آمار رو به افزایش است

واضح نیوز حوادث : به گفته روابط عمومی بیمارستان مصطفی خمینی طبس ، تا این لحظه تعداد فوتی های حادثه واژگونی قطار 23 نفر است.

واژگونی قطار طبس یزد

انتقال ۸۶ مجروح حادثه قطار طبس به بیمارستان شهید مصطفی خمینی

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از اعزام ۸۶ مصدوم حادثه قطار مشهد_ یزد توسط ۱۸ تیم و یگان های امدادی به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس خبر داد.

 

محمدرضا حسینی دقایقی پیش به خبرنگاران رسانه های گروهی اعلام کرد: امروز صبح و از اولین لحظات بروز حادثه برای قطار مشهد- یزد، ۱۸ تیم و یگان های امدادی در محل وقوع این سانحه حضور یافته و بعد از ارزیابی وضعیت مصدومان، ۸۶ مجروح را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعزام کردند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون فوت ۱۷مسافر قطعی شده، تصریح کرد: آماده باش و وضعیت اضطراری دربیمارستان شهید مصطفی خمینی طبس اعلام شده و تیم های جراحی و ارتوپدی نیز از بیرجند به طبس اعزام شده اند.

 

به گفته وی؛ خدمات مورد نظر با پنج دستگاه بالگرد و سه دستگاه اتوبوس آمبولانس به مصدومان این حادثه ارائه شد و بدون هیچ محدودیتی همه مصدومین این حادثه در بیمارستان طبس پذیرش شدند.

 

رئیس مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: با حوزه های پزشکی قانونی، انتقال خون، بهزیستی و دیگر دستگاه های اجرایی مربوطه برای ارائه خدمات مطلوب به مصدومین این حادثه هماهنگی لازم صورت گرفته است.

 

حسینی یادآور شد: با توجه به این که تعدادی از مسافران این قطار، در ایستگاه های طول مسیر پیاده شده اند، مسافران قطار در لحظه وقوع این حادثه حدود ۴۰۰ نفر بوده اند.

 

وی با اشاره به حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در محل حادثه برای انجام پیگیری های مورد نظر از هم استانی ها خواست در شرایط عادی با اهدای خون خود امکان استفاده از آن را در زمان اضطراری مانند این حادثه فراهم کنند.

مسافران قطار واژگون شده مشهد یزد

انتقال مسافران و مصدومان از محل حادثه قطار مسافری مشهد-یزد

وزیر کشور با بیان اینکه دستگاه های امدادی به موقع در محل حادثه قطار مسافری مشهد-یزد حضور یافته اند، گفت: در حال حاضر تمام مسافران و مصدومان، از محل حادثه انتقال یافته اند.

ایسنا نوشت: دکتر احمد وحیدی که به منظور رسیدگی فوری به حادثه دیدگان این قطار، در محل حادثه حضور یافته است؛ بعدازظهر چهارشنبه در گفت وگوی تلویزیونی به تشریح روند رسیدگی به مصدومان حادثه پرداخت و افزود: به مردم عزیز ایران و استان یزد و خانواده های جان باختگان این حادثه تلخ تسلیت عرض می کنم.

وزیر کشور با بیان اینکه به همراه وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن، رئیس سازمان بحران، استانداران یزد و خراسان جنوبی و رئیس جمعیت هلال احمر و عوامل نظامی و انتظامی در منطقه حضور دارند، اظهار کرد: ازهمان ابتدای وقوع حادثه، دستگاه های مربوطه در محل حادثه حاضر شدند و امداد رسانی ها با امکانات لازم همچون خودروهای امدادی و بالگردها شروع شده است.

وی تعداد جان باختگان این حادثه را تاکنون ۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: آمار قطعی بعد از گزارش رسمی پزشکی قانونی ارائه می شود.

وی اظهار کرد: بررسی‌های پزشکی قانونی برای اعلام تعداد دقیق فوتی‌های حادثه خروج قطار از ریل در طبس ادامه دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه آمار کل مسافران قطار مشهد به یزد ۳۸۲ نفر گزارش شده است، گفت: اعضای کمیسیون سوانح در محل حادثه حضور دارند و با حضور وزیر راه و شهرسازی، بررسی‌های لازم انجام و نتایج قطعی اعلام خواهد شد.

دکتر وحیدی با اشاره به انتقال همه مصدومان به شهرستان طبس افزود: اکثر مصدومان در بیمارستان طبس تحت درمان هستند و دیگر مسافران هم از طبس با اتوبوس به مقصد یزد منتقل شدند؛ ضمن اینکه نیروی انتظامی هم برای تامین امنیت از ابتدا حضور فعالی داشته است.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وی خاطرنشان کرد: بعد از بررسی‌های دقیق‌تر مقصران یا متخلفان احتمالی این حادثه توسط مسئولان وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهند شد

عکس و تصاویر قطار واژگون شده مشهد یزد

اعزام تیم‌های امنیتی به محل حادثه خروج قطار مشهد _ یزد

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: از ابتدایی ترین دقایق اطلاع از حادثه قطار یزد به مشهد در شهرستان طبس، پلیس با اعزام تیم‌های فوریتی امدادی و امنیتی از شهرستان طبس، شهرستان های همجوار و مرکز استان نسبت به کمک و امداد رسانی به مصدومان حادثه شتافته و در خصوص تامین نظم و امنیت و حراست از اموال مسافران به محل حادثه اعزام شدند. 

سردار ناصر فرشید اظهار کرد: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان طبس در ابتدایی ترین دقایق اطلاع از حادثه خروج قطار مسافربری مشهد به یزد بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر شدند و ضمن امدادرسانی محدوده این حادثه را جهت حضور نیروهای امدادی و تسهیل کار آنان قرق کردند.

به گزارش واضح نیوز به نقل از ایسنا؛ وی بیان کرد: شواهد اولیه حاکی از این بود که قطار مسافربری با یک خودروی سنگین مکانیکی برخورد کرده است که متأسفانه تعدادی از هموطنان ما مجروح و یا جان باخته اند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خود شخصا در محل حادثه حضور داشته و بر روند خدمات رسانی پلیس به مصدومان نظارت دارد، افزود: مصدومان حادثه با خودروهای امدادی به بیمارستان مصطفی خمینی شهرستان طبس اعزام شدند و علت حادثه پس از بررسی های کارشناسی دقیق اعلام خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی اعلام کرد: از تمام ظرفیت ماموران پلیس شهرستان های طبس و شهرستان های همجوار و مرکز استان جهت ارائه خدمات بهتر به حادثه دیدگان و تامین نظم و امنیت کامل در محل حادثه قطار مسافربری مشهد به یزد استفاده شده است.