• شنبه 21 خرداد 1401 - 22:14
  • 360
  • 0 دیدگاه

تعطیلی فردا یکشنبه 22 خرداد | آخرین خبر تعطیلی مدارس یکشنبه 22 خرداد 1401

آیا یکشنـبه 22 خرداد 1401 تعطیل است؟ | وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فردا آلودگی یکشنبه 22 خرداد 1401 و آخرین خبر تعطیلی مدارس و ادارات روز شنبه ۲۱ خرداد و وضعیت تعطیلی مدارس شهرهای تهران ، ،کرج ، و
تعطیلی فردا یکشنبه 22 خرداد | آخرین خبر تعطیلی مدارس یکشنبه 22 خرداد 1401

آیا یکشنـبه 22 خرداد 1401 تعطیل است؟ | وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها فردا آلودگی یکشنبه 22 خرداد 1401 و آخرین خبر تعطیلی مدارس و ادارات روز شنبه ۲۱ خرداد و وضعیت تعطیلی مدارس شهرهای تهران ، ،کرج ، و سایر شهرها در شنبه ۲۱ خرداد را در این گزارش واضح نیوز بخوانید. 

تعطیلی مدارس فردا یکشنبه 22 خرداد

هوای ناسالم اکثر شهرها همچنان پایدار است و کارشناسان هواشناسی برای بیماران ریوی و قلبی و خردسالان توصیه خارج نشدن از خانه را میکنند. در این بین کودکان بخاطر بنیه ضعیف بیشتر در معضر خطر قرار دارند. برای همین تعطیلی مدارس روز یکشنبه 21 خرداد میتوانند در شهرهای دارای گرد و غبار و آلودگی هوا بهرین راهنکار برای سلامتی دانش آموزان و حتی دانشجویان باشد.

آخرین خبر تعطیلی مداری و ادارات یکشنبه 22 خرداد 1401 تعطیل است؟| تعطیلی مدارس فردا آلودگی هوا

با توجه به افزایش آلایندگی های گرد و غبار در اکثر شهرهای و ناسالم بودن هوای پایتخت و سایر شهرها انتظار تعطیلی یکشنبه 22 خرداد  وحود دارد و باید منتظر اطلاعیه تعطیلی بود . در حال تکمیل خبر...

تغییر ساعات کاری ادارات کشور از فردا شنبه 

بر اساس مصوبه هیئت دولت ساعت آغاز و پایان همه دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی غیر دولتی از فردا تا سوم شهریور از 7 تا 13:30 خواهد بود.

وضعیت هوا امروز و فردا شنبه 

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی: کاهش کیفیت هوای خراسان جنوبی ادامه دارد

بیرجند- مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به ادامه گرد و خاک در استان گفت: با توجه به نقشه‌های هواشناسی کاهش کیفیت هوا تا پایان روز یکشنبه ادامه دارد.

علیرضا خندان رو در گفتگو با مهر افزود: هشدار طوفان و گرد و خاک در استان برای روزهای گذشته و امروز داده شده بود و بر اساس پیش بینی‌های ما گرد و خاک امروز در خراسان جنوبی کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور این سامانه برای روز یکشنبه هم برای خراسان جنوبی پیش بینی شده است که شدت آن کمتر از امروز است.

وی ادامه داد: این سامانه در اکثر نقاط خراسان جنوبی فعال است که با توجه به ریزش گرد و خاک کاهش کیفیت هوا طی امروز و فردا در استان غالب است.

به گفته وی از روز دوشنبه پدیده گرد و خاک در استان پایان یافته و شاهد تداوم گرما در استان هستیم.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان: طی ۷۲ روز گذشته زنجان ۸ روز هوای ناسالم و خطرناک داشت

زنجان-مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی ۷۲ روز گذشته هوای استان ۸ روز برای همه افراد ناسالم و خطرناک بود.

محمدرضا یافتیان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه عوامل مختلفی فرا منطقه‌ای، دخالت انسان‌ها، تخریب جنگل‌ها، بیابان زایی، برداشت بی رویه از آب‌ها و غیره باعث آلودگی هوا می‌شود، گفت: باید برای داشتن هوای پاک همه تلاش کنند.

وی اظهار کرد: در استان زنجان سه ایستگاه رصد هوا نسبت به آلودگی فعال است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: طی سال گذشته در استان زنجان ۱۵۲ روز هوای پاک داشتیم ،۱۸۸ روز هوای قابل قبول، یک روز هوای ناسالم برای همه افراد سنی ،۱۲ روز ناسالم برای گروه‌های حساس و دو روز هم هوای خطر ناک در استان را شاهد بودیم.

یافتیان تاکید کرد: همچنین طی ۷۲ روز گذشته سالجاری هم ۱۶ روز هوای پاک، ۴۶ روز هوای قابل قبول، ۳ روز هوای ناسالم برای گروه حساس، ۴ روز هوای ناسالم برای همه افراد جامعه و یک روز همه هوا خطر ناک بود.

وی با بیان اینکه ۷۲ روز گذشته هوای استان زنجان برای همه افراد ناسالم و خطرناک بود، افزود: هوای خطرناک زمانی است که شاخص هوا بیش از ۳۰۰ باشد و در روزهای خطر ناک استان تعطیل اعلام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه شاخص هوا صفر تا ۵۰ پاک و مابین ۵۱ تا ۱۰۰ قابل قبول است، شاخص هوا مابین ۱۰۱ تا ۱۵۰ برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ نیز برای همه افراد ناسالم است، ابراز کرد: شاخص هوا مابین ۲۰۱ تا ۳۰۰ قرار گیرد بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ نیز خطرناک خواهد بود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی آلودگی هوا قرار دارند

کرمانشاه- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: چهار شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت بحرانی آلودگی هوا قرار دارند.

با توجه به ورود توده غلیظ گرد و غبار از سمت کشور عراق به استان کرمانشاه شاخص کیفیت هوا در چهار ایستگاه استان وضعیت بحرانی را نشان می‌دهد.

وی افزود: ایستگاه قصرشیرین با غلظت ذرات معلق ۹۰۷ میکروگرم بر مترمکعب هوا، ۹ برابر حد مجاز آلودگی داشته و وضعیت این شهرستان بحرانی است و در ایستگاه سرپل ذهاب نیز غلظت ذرات معلق بیش از ۱۰ برابر حد مجاز است و شهرستان گیلانغرب با شرایط مشابه در وضعیت بحرانی قرار دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در ایستگاه پاوه غلظت ذرات معلق ۴۷۲ میکروگرم بر متر مکعب هوا اعلام شده که بیش از چهار برابر حد مجاز است.

شکیبا خاطرنشان کرد: در ایستگاه اسلام‌آباد غرب غلظت ذرات معلق بیش از سه برابر حد مجاز بوده و در وضعیت هشدار قرار دارد، ایستگاه پایش کیفی هوا در کرمانشاه نیز غلظت ذرات معلق را ۴۳۷ و بیش از چهار برابر حد مجاز و در وضعیت اضطراری است.

وی بیان کرد: غلظت ذرات معلق در ایستگاه کنگاور ۱۴۶ میکروگرم بر متر مکعب هوا بوده و این شهرستان در شرایط استاندارد قرار دارد.


نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد؛ فعالیت سامانه بارشی و وزش شدید باد در استان سمنان/ شرایط زرد شد

نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که توده‌ای جدید و کم فشار از سمت غرب وارد استان سمنان خواهد شد و تا اواخر روز شنبه نیز شرایط جوی این استان را تغییر خواهد داد به نحوی که رگبار و رعد و برق در اقصی نقاط استان حاکم می‌شود.

در همین باره هواشناسی استان سمنان اطلاعیه‌ای را صادر کرده که در آن آمده است: با توجه به وزش باد شدید تا بسیار شدید و گرد و خاک در قالب نقاط به ویژه در هنگام بعد از ظهر و شب رگبار پراکنده و رعد و برق و احتمال تگرگ هشدار زرد اعلام شده است.

ورود توده خاک از بعد از ظهر و صبح فردا

از طرف دیگر نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند که این توده از سمت غرب کشور کم کم نزدیک می‌شود به این شکل که طی سه روز آینده در خراسان شمالی و رضوی، ارتفاعات البرز شرقی، شمال استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. توده گردوخاک نوار غربی کشور و به تدریج بخش‌هایی از مرکز کشور را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد.

در نوار شرقی کشور، استان‌های واقع در زاگرس مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، اصفهان و فارس افزایش ابر گاهی همراه با گاهی وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

برای مرکز استان سمنان طی ۲۴ ساعت پیش رو آسمان کمی ابری تا نیمه ابری گاهی باد و گرد و خاک پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای ۳۸ و ۲۴ خواهد بود در گرمسار نیز پیش بینی هواشناسی مشابه است با این تفاوت که دمای هوا در این شهرستان گرم‌تر خواهد بود.

گرمسار گرم‌تر از همیشه

در گرمسار بیشینه و کمینه دمای هوا در روز جمعه ۴۱ و ۲۴ درجه بالای صفر عنوان شده است. در مهدی شهر و شهمیرزاد آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۱ و ۱۵ درجه بالای صفر است و پدیده خاص جوی نیز در این مدت دیده نمی‌شود.

در دامغان هنوز توده گرد و خاک و سامانه کم فشار وارد استان نشده، سرعت باد به ۳۰ کیلومتر بر ساعت رسیده که البته تلاقی دو جبهه هوایی در این وقت سال در دیار صد دروازه طبیعی است بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۷ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود و در ساعات آتی شاهد ورود سامانه گرد و خاک و کم فشار خواهیم بود.

در شاهرود دماسنج‌ها عدد ۲۳ را نشان می‌دهند بیشینه و کمینه دمای هوا ۳۶ و ۲۰ درجه بالای صفر خواهد بود و پیش بینی هواشناسی آسمان صاف تا قسمتی ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید اعلام شده است شرایطی که مشابه آن در میامی نیز وجود دارد.

در مجموع باید گفت فعلاً آسمان استان صاف همراه با وزش باد از ساعات بعد از ظهر است اما در ۲۴ ساعت آتی تا شامگاه شنبه شاهد ورود سامانه کم فشار، رگبار، گرد و خاک شدید و احتمالاً تگرگ خواهیم بود توده‌ای که البته به زودی از روی استان سمنان عبور خواهد کرد.

فیلم کامل شلیک مامور گشت ارشاد به رضا مرادخانی در پارک پردیسان را ببینید

فیلم / تصاویر دیدنی از نفتکش غول‌پیکری که ساخت ایران است

ارزش سهام عدالت امروز ۲۱ خرداد + سود سهام عدالت شنبه ۱۴۰۱/۳/۲۱

مرحله دوم یارانه خرداد 1401 امشب ۲۱ خرداد قابل برداشت است