امروز جمعه 22 تیر 1403 شما در واضح نيوز هستيد
کد خبر 2271 شنبه 13 آبان 1402 - 17:52 401 0
+ -

پیش بینی وضعیت آب و هوا استان ها فردا یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴٠۲ / وقوع بارش های سراسری در هفته جاری

پیش بینی وضعیت آب و هوا استان ها فردا یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴٠۲ / وقوع بارش های سراسری در هفته جاری
هواشناسی یکشنبه 14 آبان / وقوع بارش های سراسری در هفته جاری از روز شنبه ۱۳ آبان تا پنجشنبه ۱۸ آبان   این هفته از شهرهای زیادی گزارش بارندگی داریم. تو موج قبلی با هر فعالیت سیستم، بالای 20

هواشناسی یکشنبه 14 آبان / وقوع بارش های سراسری در هفته جاری از روز شنبه ۱۳ آبان تا پنجشنبه ۱۸ آبان 

 این هفته از شهرهای زیادی گزارش بارندگی داریم. تو موج قبلی با هر فعالیت سیستم، بالای 200 ایستگاه هواشناسی کل کشور گزارش بارندگی داد.

 به دنبال شکل‌گیری یک سامانه تلفیقی – بندالی به نظر میرسه دو موج بارش‌زا در هفته جاری بخش وسیعی از کشور ما رو تحت تاثیر قرار بده:

وضعیت آب و هوا استان ها فردا یکشنبه 14 آبان ماه 1402

نوارِ شمالی کشور با مرکزیتِ استان‌های حاشیه سواحل شمالی شامل گیلان، مازندران و گلستان طی این هفته میهمان دو موج بارشی هستند؛ اولین موج روز شنبه 13ام و دومین موج روز سه شنبه 16 آبان باعث وقوع بارش میشه که موج اول روی گیلان و مازندران و دومین سیستم در شهرهای شرقی مازندران و استان گلستان پیک بارندگی‌های کشور میشن. 

 اما شاخه جنوبی سیستم بشکل یک کم‌ارتفاع شبه ساکن و سرگردان تا جنوب کشور عمیق میشه طی مدت اقامتش بر روی استان‌های داخلی کشور باعث رگبار باران و کاهش دما میشه. به نظر میاد موج از زاگرس بطرف مرکز و استان‌های شرقی و جنوب شرق عمیق میشه و با کمک رطوبت جنوبی باعث وقوع بارش نزدیک به 28 استان خواهد شد. در این مناطق هم به نوبت روزهای یکشنبه تا دوشنبه موج بارشی اول در دامنه های زاگرس (استان های غربی)، استان های جنوب البرز، شرق و شمال شرق، مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور باعث رگبار و رعد وبرق، وزش باد شدید و مناطق مستعد ریز تگرگ میشه.

موج بعدی طی روز چهارشنبه منحصراً در نیمه شرقی از شمال شرق تا جنوب شرق باعث وقوع رگبار و رعد و برق میشه.

 نتیجه اینکه در هفته سوم آبانماه اگه کشور رو به دو نیمه غربی و شرقی تقسیم کنیم؛ در استان‌های غربی و دامنه‌های زاگرس بارندگی‌ها منفی و زیر نرمال و در نیمه شرقی یعنی از مرکز به سمت شرق کشور بارش‌ها مثبت و فرانرمال خواهد بود. 

 توجه داشته باشید در مناطقی که بارش دارن با کاهش دما مواجه خواهیم شد پس مناطق مرکزی، شرقی و جنوب شرق این هفته عمدتاً دمای نرمال تا کمتر از نرمال دارن

ديدگاه خود را بنويسيد

  • ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط تيم مديريت در وب منتشر خواهد شد.
  • پيام هايي که حاوي تهمت يا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پيام هايي که به غير از زبان فارسي يا غير مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
کد امنیتی :
کد امنیتی
رفرش