• دوشنبه 02 خرداد 1401 - 19:16
  • 883
  • 0 دیدگاه

وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 3 خرداد 1401 بعلت آلودگی هوا + اسامی شهرهای تعطیل

واضح نیوز اجتماعی: آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ بعلت آلودگی هوا و گرد و خاک و آلودگی هوا و طوفان و بازندگی و تگرگ بدین گونه است. اسامی شهرها در تعطیلی مدارس و ادارات الودگی سه ش
وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 3 خرداد 1401 بعلت آلودگی هوا + اسامی شهرهای تعطیل

واضح نیوز اجتماعی: آخرین وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ بعلت آلودگی هوا و گرد و خاک و آلودگی هوا و طوفان و بازندگی و تگرگ بدین گونه است.

اسامی شهرها در تعطیلی مدارس و ادارات الودگی سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ سراسر ایران همراه با تعطیلی مدارس فردا الودگی هوا در ادامه در پاسخ به سوال دانش آموزان که آیا مدارس شهرهای تهران و ایلام و بوشهر و چهارمحال و بختیاری و یزد و کرمان و مشهد و همدان و کردستان سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ تعطیل است یا نه و آیا مدارس تهران سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ تعطیل است یا نه جزئیات اخبار جدید درباره وضعیت تعطیلی فعالیت مدارس مشهد و ایلام و بوشهر و خرمشهر و تهران برای فردا را در این گزارش بخوانید .

وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ بعلت گرد و غبار + اسامی شهرها

همه مقاطع تحصیلی و ادارات خوزستان در روز سه‌شنبه به‌دلیل گردوغبار شدید تعطیل اعلام شد. کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، در پی وقوع گردوغبار شدید تعطیلی سراسری مدارس و ادارات را در روز سه‌شنبه اعلام کرده است.

غلظت گردوغبار با اندازه 10 میکرون (PM10) در ساعت 19 امروز در شهرستان حمیدیه به 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده که معادل 67 برابر حدمجاز است. این میزان آخرین حد اندازه‌گیری ایستگاه‌های سنجش هوا است. حد مجاز غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

همچنین میزان گردوغبار 10 میکرون در همین زمان، در شهرستان‌های شادگان هفت‌هزار و 516، آبادان 6هزار و 256، اهواز پنج‌هزار و 184، دشت آزادگان پنج‌هزار و 143، بندرامام سه‌هزار و 143، دزفول سه‌هزار و 113، اندیمشک یک‌هزار و 719، ماهشهر یک‌هزار و 496، رامشیر 151، شوش 2هزار و 530، شوشتر 278، گتوند 142 و ایذه 166 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

هواشناسی خوزستان، گردوغبار محلی و وزش باد شدید از اواسط وقت امروز دوشنبه تا روز سه‌شنبه، همچنین وقوع گردوغبار با منشأ کشور عراق از امروز تا روز چهارشنبه را پیش‌بینی کرده است.

خوزستان در چند ماه اخیر با توده‌های متعدد گردوغبار با ماندگاری بالا روبه‌رو شده است که هواشناسی، منشأ بیشتر آنها را کشورهای عراق و سوریه اعلام کرده است.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان در پی گردوغبار شدید روز 27 اردیبهشت مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات سراسر استان را تعطیل اعلام کرد.

آلودگی هوا موجب تعطیلی مدارس و تأخیر 2ساعته آغاز کار ادارات استان همدان شد

اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با صدور اطلاعیه‌ای که یک نسخه از آن در اختیار ایرنا قرار گرفت با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطراری آلودگی هوا و مصوبات آن، اعلام کرد: فعالیت‌های آموزشی در تمامی مدارس استان در نوبت‌های صبح و بعدازظهر در تمامی مقاطع تحصیلی تعطیل است و حضور دانش‌آموزان تنها به‌منظور شرکت در آزمون‌های پایان سال در مدارس در همان ساعات آزمون می‌باشد.

در این اطلاعیه آمده است: به‌استناد دستورالعمل شرایط اضطراری آلودگی هوا، فعالیت ادارات و دستگاه‌های دولتی به‌استثنای دستگاه‌های امدادی، بهداشتی و درمانی، بانکها و خدمات اضطراری در روز سه‌شنبه سوم خرداد با 2 ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

براساس اعلام اداره‌کل محیط زیست استان همدان، تمام دستگاه‌های اداری استان موظف هستند با درخواست مرخصی مادران باردار و مادران دارای کودکانی که به مهدکودک می‌روند در روز سه‌شنبه سوم خرداد ماه موافقت کنند.

همچنین تمام دستگاه‌های اداری استان مکلفند با درخواست مرخصی پرسنل دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی به‌تشخیص واحد مربوطه در روز سه‌شنبه سوم خردادماه جاری موافقت کنند.

بر اساس این اطلاعیه ماسک استاندارد توسط شهرداری به‌منظور نیروهای خدماتی و پاکبان‌ها توزیع شود همچنین همه برنامه‌ها، همایش‌ها و رویدادهای فرهنگی و اجتماعی دستگاه‌های اجرایی از نیروهای نظامی و انتظامی از فضای باز به فضای بسته منتقل شود.

بر اساس مصوبه دیگر کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای استان همدان، اقدامات عمرانی و فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی هوا می‌شود باید توسط شهرداری‌ها تعطیل شود.

همچنین، تمامی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ممنوع است و صداوسیمای مرکز استان همدان باید نکات بهداشتی شرایط آلودگی هوا را با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان اعلام کند.

همچنین نیروهای اورژانس به‌صورت آماده‌باش در چند نقطه از شهر قرار می‌گیرد و فعالیت واحدهای دانه‌بندی و آسفالت در محدوده حریم شهرها فردا محدود می‌شود.

 

وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 3 خرداد 1401 بعلت آلودگی هوا + اسامی شهرهای تعطیل


وضعیت تعطیلی ادارات و دانشگاه‌ها فردا ۳ خرداد ماه ۱۴۰۱ در سایر استان ها

فرماندار قصرشیرین گفت: تمام مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و ادارات و بانک های این شهرستان پیش از ظهر امروز دوشنبه به دلیل گرد و غبار و آلودگی هوا تعطیل شد.

مرادعلی تاتار روز دوشنبه افزود: به دلیل نفوذ ذرات گرد و غبار در جو استان و بر اساس تصمیم کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوا تمامی مدارس، ادارات و بانک های این شهرستان ساعت ۱۱ صبح امروز دوشنبه ۲ خرداد ماه  تعطیل شد.

وی اظهار داشت: مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان تا حد امکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را در فضای باز به حداقل برسانند و در زمان آلودگی شیشه‌های خودرو را بالا نگهدارند و اگر بیماری زمینه‌ای تنفسی دارند و نشانه‌های کوتاهی تنفس و سرفه بر طرف نشد با پزشک خود مشورت کنند.

وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 3 خرداد 1401 بعلت آلودگی هوا + اسامی شهرهای تعطیل

دید افقی در قصرشیرین کاهش یافت

رییس اداره‌ هواشناسی قصرشیرین گفت: دید افقی ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین یک هزار ۸۰۰ متر است که هشت هزار و ۲۰۰متر از حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

امیرپرویز نجفی روز دوشنبه افزود: دمای فعلی هوای قصرشیرین ۲۷ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا نیز ۳۰درصد است.

وی اظهار داشت: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی رفته رفته تا اواخر امشب بر غلظت غبار در منطقه افزوده می شود به طوری که تا اواخر امشب و اوایل فردا شاهد باد شدید و غبار غلیظ خواهیم بود که البته تا اواخر هفته جاری شاهد حضور ریزگردها بر منطقه خواهیم بود.

نجفی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۳۸روز درگیر غبار بوده که شامل ۱۸ روز در فروردین و ۲۰روز در اردیبهشت ماه است، همچنین پارسال در مجموع این شهرستان ۷۵روز غبارآلود بود که این پدیده تهدیدی برای سلامت مردم و محیط زیست است.

استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این وضعیت به ویژه مردم شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب را کلافه کرده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل کرده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، ‌به شدت به جنگل‌های زاگرس هم آسیب زده است.

کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و بیشتر گرد و غبار در هوای این استان از کشورهای عراق و سوریه ناشی می شود.

وضعیت تعطیلی مدارس فردا سه شنبه 3 خرداد 1401 بعلت آلودگی هوا + اسامی شهرهای تعطیل

هواشناسی شهرها برای روز سه شنبه 3 خرداد

از بعدازظهر روز سه شنبه ۳ خرداد با شکل‌گیری توده گردوخاک روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب،‌ جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه ۴ خرداد کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر روی می‌دهد و در این روز دریای خزر مواج است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز دوشنبه در برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی،‌ آذربایجان غربی، کردستان، زنجان،‌ قزوین، البرز و تهران رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و گاهی گردوخاک پیش‌بینی شده است. روز سه‌شنبه این وضعیت در شمال غرب روی می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از بعدازظهر دوشنبه و روز سه‌شنبه با شکل‌گیری‌ توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب عرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه روز چهارشنبه (۴ خرداد) کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و دریای خزر در این روز مواج خواهد بود ،اظهار کرد: در روز دوشنبه در برخی نقاط استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و گاهی گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان سه‌شنبه در شمال غرب این وضعیت رخ خواهد داد.

چهارشنبه و پنجشنبه (۴ و ۵ خرداد) نیز در استان‌های ساحلی خزر بارش خواهیم داشت. خلیج فارس نیز امروز مواج است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ‌روز سه‌شنبه (۳ خرداد) قسمتی ابری‌ و وزش باد و گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۱۹ و حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. منبع : ایسنا