• چهارشنبه 04 خرداد 1401 - 9:44
  • 6777
  • 0 دیدگاه
  • اقتصادی ,

تاریخ دقیق آزادسازی برداشت یارانه نقدی معیشتی خرداد ۱۴۰۱ کی هست؟

تاریخ دقیق آزادسازی برداشت یارانه نقدی معیشتی خرداد ۱۴۰۱ کی هست؟ تا اطلاع ثانوی خبری در رابطه با زمان آزادسازی یارانه های 300 و 400 هزار تومانی در حساب ها جهت برداشت , از طرف دولت منتشر نشده است. خ
تاریخ دقیق آزادسازی برداشت یارانه نقدی معیشتی خرداد ۱۴۰۱ کی هست؟

تاریخ دقیق آزادسازی برداشت یارانه نقدی معیشتی خرداد ۱۴۰۱ کی هست؟ تا اطلاع ثانوی خبری در رابطه با زمان آزادسازی یارانه های 300 و 400 هزار تومانی در حساب ها جهت برداشت , از طرف دولت منتشر نشده است.

خرید جدید : یارانه معیشتی از ۲۱ خرداد  قابل برداشت است

سازمان هدفمندسازی یارانه ها از قابلیت برداشت مبالغ یارانه مرحله 136 مربوط به خرداد ماه 1401 که در ماه گذشته و همزمان با مرحله 135 به حساب یارانه بگیران واریز شده بود، خبر داد.

مبالغ واریزی یارانه نقدی مرحله یکصد و سی و ششمین کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، از ساعت 24 روز شنبه مورخ 21 خرداد 1401 قابل برداشت می باشد.

وضعیت کسانی که تازه یارانه جدید گرفتند

در خصوص گروهی از مشمولان دسته دوم که معترضان به نگرفتن یارانه جدید هستند، صحبت از پرداخت علی‌الحسابی یارانه‌ها در میان است.

مبنای این واریز دستور ریاست‌جمهوری در خصوص ملاک قرار دادن خوداظهاری معترضان است. به گفته وزیر رفاه قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب آن گروه از معترضانی که سهم فروردین را دریافت کرده‌اند، مبلغی را علی‌الحسابی واریز کند اما صاحبان حساب حق برداشت از آن را نخواهند داشت.

انتظار می‌رود در صورت قبول واقع شدن درخواست اعتراض، امکان برداشت از حساب به این گروه از شهروندان داده شود.

با این تفسیر، اگر شهروندی در فهرست دریافت‌کنندگان قرار بگیرد، از ماه آینده همزمان با سایریرن، یارانه خرداد را خواهد گرفت.

تاریخ دقیق آزادسازی برداشت یارانه نقدی معیشتی خرداد ۱۴۰۱ کی هست؟

شرایط جدید چگونه است؟

یارانه جدید بخشی از برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت است. نتیجه اجرای این برنامه، ادغام تمام پرداخت‌های نقدی سازمان هدفمندی یارانه‌ها ست.

در ساختار جدید، هرکس که در دهک دهم درآمدی نباشد ماهانه از دولت یارانه می‌گیرد. دهک اول تا سوم هر ماه ۴۰۰ هزار تومان و دهک چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند.

در این ساختار، دولت برای جامانگان یارانه جدید، حق ثبت اعتراض و پیگیری آن را محفوظ نگهداشته است. سازمان هدفمندی یارانه‌ها و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دو مرجع رسیدگی کننده به درخواست معترضان است.

از طرف وزارت رفاه، سامانه اینترنتی https://hemayat.mcls.gov.ir/  برای ثبت درخواست کسانی که به کم بودن یارانه خود اعتراض دارند، تعیین شده است.

به نظر می‌رسد پرداخت‌های مشروطی که وزیر تعاون راجع به آن صحبت کرده است. نتیجه فعالیت این سامانه باشد.

یارانه معیشتی اردیبهشت ماه در 22 ام قابل برداشت شد

پیرو اطلاعیه قبلی و سخنان ریاست محترم جمهور در گفتگوی زنده و مستقیم با مردم، ضمن تقدیر و تشکر از همراهی یکایک ملت شریف ایران در زمینه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، با توجه به اقدامات انجام شده و اطمینان از تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و بررسی‌های کارشناسی در خصوص اصلاح و متناسب سازی قیمت کالاهای مشمول طرح (روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات) بدین وسیله اعلام می‌دارد:

براساس پیشنهاد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و تصویب ستاد تنظیم بازار، سقف قیمت کالاهای مذکور تعیین و مقرر شد از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های مربوطه به واحدهای صنفی ابلاغ و از روز پنج شنبه مورخ ۲۲/‏۰۲/‏۱۴۰۱‬ به تدریج مجاز به اعمال قیمت‌های جدید باشند. استانداران نسبت به متناسب سازی قیمت کالاها در هر استان و نظارت بر رعایت قیمت‌ها، اقدامات لازم را به عمل خواهند آورد.

بار دیگر اعلام می‌شود یارانه نان و دارو همانند گذشته برای تمامی دهک‌ها و اقشار جامعه برقرار بوده و اقلام مذکور مشمول تغییر قیمت نخواهد شد.

با عنایت به مراتب مذکور در بند یک، مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی امشب قابل برداشت خواهد بود.

کلیه افرادی که در این طرح به هر دلیل مشمول دریافت یارانه نشده‌اند، می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد وضعیت خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی (https://hemayat.mcls.ir) ثبت کنند. افرادی که پس از بررسی، درخواست‌هایشان مورد تأیید قرار گیرد، یارانه کمک معیشتی آنها به‌طور کامل و از ابتدای اجرای طرح محاسبه و پرداخت خواهد شد.

افزایش قیمت سایر کالاها بدون طی فرآیند قانونی ممنوع است و همچنانکه در اطلاعیه شماره یک تأکید شد سازمان‌های تعزیرات و حمایت تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مکلف به رصد مستمر بازار و برخورد با هرگونه تخلف می‌باشند. هموطنان گرامی نیز در صورت مشاهده تخلف، مراتب را از طریق سامانه‌های ارتباطات مردمی (شماره‌های ۱۲۴ و ۱۳۵) به نهادهای مذکور اطلاع دهند.