زمان اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو ۱۱ خرداد اعلام شد + علت تاخیر در اعلام نتایج

زمان اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو با تاخیر ۱۱ خرداد اعلام شد . و ثبت نام جدید خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو کی آغاز می‌شود؟ طبق اعلام قبلی وزارت صمت ' قرعه کشی سامانه یک
زمان اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو ۱۱ خرداد اعلام شد + علت تاخیر در اعلام نتایج

زمان اعلام نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه فروش خودرو با تاخیر ۱۱ خرداد اعلام شد . و ثبت نام جدید خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو کی آغاز می‌شود؟

طبق اعلام قبلی وزارت صمت ' قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو قرار بود در تاریخ ۹ خرداد انجام شود. اما بع دلایل مشکلاتی ' این قرعه کشی به ۱۱ خرداد موکول شد. 

یکی از مسولان این وزارتخانه در گفتگوی تلفنی با اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک اعلام کرد که به دلایل عدم استعلام به موقع شماره تلفن ثبت نام کننده و استعلامات ثبت احوال ' قرعه باشه تاخیر افتاده است. 

سامانه یکپارچه فروش خودرو در راستای عرضه خودرو بدون هیچ‌گونه واسطه و همچنین افزایش رضایت مردم و کاهش نوسان بازار، کار خود را از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز کرد.

وزارت صمت هفته گذشته طبق دستور رئیس جمهور اعلام کرد که به منظور حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به حداقل رساندن نوسانات و کوتاه کردن دست دلالان از سود ناشی از اختلاف قیمت کارخانه و همچنین افزایش رضایتمندی مردم، می‌بایست سامانه‌ای یکپارچه برای تخصیص خودرو روی کار بیاید تا مردم بتوانند خودرو موردنظر خود را با قیمت واقعی خریداری کنند. در ادامه قصد داریم به جزئیات بیش‌تری از این اطلاعیه بپردازیم

فروش خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو

در راستای اطلاعیه وزارت صمت و تصمیم نهایی برای آغاز کار سامانه یکپارچه فروش خودرو ، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اعلام کرد برای اجرایی شدن اهداف تعیین شده در راستای فروش خودرو، نخستین اقدام کارآمد، حذف قرعه‌کشی است. درواقع قرعه‌کشی خودرو باعث ایجاد فضایی برای سوء‌استفاده سودجویان می‌شود. بنابراین تا مدتی که زیرساخت‌های لازم برای سامانه تخصیص خودرو مهیا شود و اصلاحات لازم صورت بگیرد، در راستای حفظ حقوق مصرف‌کنندگان در این چند ماه پایانی، می‌بایست روند قرعه‌کشی تغییر کند و سمت‌وسوی عادلانه‌تری داشته باشد. درواقع قرعه‌کشی شرکت‌های خودروسازی باید به گونه‌ای باشد که خودروها به جای اینکه به دست یک عده دلال برسد تا با قیمت بالاتری در بازار به فروش بگذارند، باید به دست مصرف‌کننده واقعی برسد که قصد استفاده دارد.