• دوشنبه 02 خرداد 1401 - 10:26
  • 155
  • 0 دیدگاه

شناسایی مبتلایان جدید آبله میمون در سه کشور دیگر

شناسایی مبتلایان جدید آبله میمون در سه کشور دیگر / اسرائیل، سوئیس و اتریش هم از شناسایی موارد آبله میمون خبر دادند واضح نیوز: با شناسایی موارد ابتلا به آبله میمون در اسرائیل، سوئیس و اتریش، تعداد کشو
شناسایی مبتلایان جدید آبله میمون در سه کشور دیگر

شناسایی مبتلایان جدید آبله میمون در سه کشور دیگر / اسرائیل، سوئیس و اتریش هم از شناسایی موارد آبله میمون خبر دادند

واضح نیوز: با شناسایی موارد ابتلا به آبله میمون در اسرائیل، سوئیس و اتریش، تعداد کشورهایی که تاکنون ابتلا به این نوع بیماری نسبتا خفیف را شناسایی کرده‌اند به عدد ۱۵ رسید. اکثر این کشورها در قاره اروپا هستند. با این حال، داشنمندان می‌گویند نگرانی نسبت به شیوع گسترده این بیماری وجود ندارد.

روز یکشنبه - ۲۲ مه - سوئیس و اسرائیل هر کدام شناسایی یک مورد ابتلا به آبله میمون را گزارش کردند. هر دو کشور می‌گویند بیماران شناسایی شده اخیرا به خارج از کشور سفر کرده بودند.

آبله میمون معمولا به سرعت و به راحتی بین انسان‌ها منتقل نمی‌شود و نشانگان و عوارض ابتلا به آن هم خفیف است و گفته شده معمولا طی چند هفته خودبه خود از بین می‌رود.

این ویروس اغلب در مناطق دور دست مرکز و غرب قاره آفریقا یافت می‌شود.

تاکنون بیش از ۸۰ مورد ابتلا به این نوع آبله در اروپا، آمریکا، کانادا و استرالیا شناسایی شده است.

گسترش این نوع آبله برای دانشمندان غیرمنتظره بوده اما احتمال شیوع همگانی و سریع آن بسیار کم عنوان شده است و آن طور که وزارت بهداشت بریتانیا اعلام کرده، اکثر کسانی که به این نوع آبله مبتلا می‌شوند ظرف چند هفته بهبود می‌یابند.