• یکشنبه 15 خرداد 1401 - 10:01
  • 243
  • 0 دیدگاه

آخرین آمار جانباختگان و مفقودی های متروپل آبادان؛ یکشنبه ۱۵ خرداد

خبرهای جدید از حادثه متروپل امروز یکشنبه ۱۵ خرداد با کشف دو جسد دیگر زیر آوار و خبر استعفای شهردار آبادان است.  واضح نیوز حوادث: نزدیک به دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، انتش
آخرین آمار جانباختگان و مفقودی های متروپل آبادان؛ یکشنبه ۱۵ خرداد

خبرهای جدید از حادثه متروپل امروز یکشنبه ۱۵ خرداد با کشف دو جسد دیگر زیر آوار و خبر استعفای شهردار آبادان است. 

واضح نیوز حوادث: نزدیک به دو هفته پس از فرو ریختن ساختمان متروپل در آبادان، انتشار خبر پیدا شدن جسد دو قربانی دیگر زیر آوار با استعفای رسمی شهردار این شهر در روز شنبه، ۱۴ خرداد، همزمان شد.

احسان عباسپور، فرماندار آبادان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا آخرین آمار جان‌باختگان در حادثه ریزش برج متروپل را تا روز شنبه «۳۷ نفر» اعلام کرد و گفت که آمار نهایی پس از اعلام نهایی پزشکی قانونی درباره هویت دو جسد کشف‌شده اعلام خواهد شد.

این آمار در حالی بیان می‌شود که بر اساس گزارش‌ها تا شامگاه چهارشنبه، ۱۱ خرداد، شمار قربانیان این حادثه به ۳۸ نفر رسیده بود.

تاکنون هیچ یک از مقامات آمار احتمالی تلفات را اعلام نکرده‌اند. همزمان هنوز هیچ خبری از تعداد دقیق افرادی که مفقود شده‌اند منتشر نشده است.

فرماندار آبادان روز جمعه، ۱۳ خرداد، گفته بود که کار آواربرداری تا خارج‌سازی پیکر آخرین نفری که زیر آوار متروپل مانده باشد، ادامه خواهد داشت.

آقای عباسپور درباره آخرین وضعیت آواربرداری نیز گفته بود که نیروهای عملیاتی اکنون به طبقه همکف رسیده‌اند و تنها آواربرداری طبقه منفیِ یک باقی مانده است.

فرماندار خوزستان در ادامه در مورد طبقه منفیِ ۲ و احتمال وجود شماری از اجساد در این قسمت نیز گفته بود که این برج طبقه منفی ۲ نداشته و تنها «بخش پشتی ساختمان دارای چنین طبقه‌ای است که ارتباطی به محل این حادثه ندارد».

متروپل

 این روزها در متروپل چه می‌گذرد؟

گروه استان‌ها ـ در روز پانزدهمین روز حادثه متروپل، عملیات آواربرداری بی‌وقفه ادامه دارد، نیروهای متخصص عملیات را به طبقات زیرین ساختمان رساندند و لایه لایه در حال برداشتن آوار‌هایی در هم‌تنیده هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از محل حادثه متروپل در آبادان، حدود 15 روز تلاش و مجاهدت نیروهای امدادی و اجرایی در محل ریزش ساختمان متروپل مرهمی بود بر عالم به مردم داغدیده آبادان.

این زحمات و تلاش‌ها البته نافی ضرورت برخورد با عاملان و حامیان این جنایت بزرگ که هنوز داغان ادامه دارد و هر روز پیکر های جدیدی از محل حادثه کشف می شود نیست موضوعی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید داشتند.

حضور فعالان رسانه‌ای از نخستین ساعات حادثه نقطه ثقل روایت را از رسانه های معاند، به شهر آبادان و محل حادثه آن هم از زبان رسانه های دلسوز آبادانی استانی و ایرانی منتقل کرد.

حادثه متروپل آبادان

روابط ناسالمی پشت پرده ساخت ‌متروپل بود/ نبود نظارت‌ جان هموطنان را به خطر انداخت

استاندار خوزستان با اشاره به عوامل ناشی در ریزش ساختمان متروپل گفت: متاسفانه طی سال‌های ۹۴ تا ۹۹ در شهر آبادان روابط ناسالمی را شاهد بودیم که حادثه متروپل نمونه‌ای از تبعات این روابط ناسالم و نبود نظارت‌هاست.

 صادق خلیلیان در حاشیه عیادت یکی از مصدومان حادثه متروپل در بیمارستان گلستان اهواز اظهار داشت: حادثه ریزش ساختمان متروپل 37 مصدوم برجای گذاشت. اکثر مصدومان این حادثه به صورت سرپایی یا در بیمارستان مراحل درمان را به اتمام رسانده و ترخیص شدند.

وی افزود: در حال حاضر سه مصدوم آسیب دیده این حادثه در بیمارستان بستری هستند که یک مورد در بیمارستان آبادان و 2 مورد دیگر در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و گلستان اهواز بستری هستند.

استاندار خوزستان ادامه داد: خانم بستری در بیمارستان گلستان به علت جراحات ناشی از حادثه در حال درمان هستند که ضرورت داشت سرکشی از وی صورت گیرد و رسیدگی لازم انجام شود. خوشبختانه روند درمان خوب است اما برای بهبودی کامل نیازمند زمان هستند. طی این سرکشی با مصدوم و پدر وی گفتگو کردم و روند درمانی به صورت ویژه ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آخرین آمار جانباختگان و مفقودی های متروپل آبادان ؛ پیش از ظهر امروز پنجشنبه 12 خرداد