مقایسه طراحی داخلی اتاق شاهین دنده ای و اتوماتیک و تفاوت ها + عکس

تفاوت های طراحی داخلی یا همان اتاق شاهین دنده ای با شاهین پلاس اتوماتیک پر چیست؟  / عکس اتاق شاهین پلاس اتوماتیک  واضح نیوز- شاهین نسخه اتوماتیک ، به گیربکس CVT مجهز است. این خودرو در بیس
مقایسه طراحی داخلی اتاق شاهین دنده ای و اتوماتیک و تفاوت ها + عکس

تفاوت های طراحی داخلی یا همان اتاق شاهین دنده ای با شاهین پلاس اتوماتیک پر چیست؟  / عکس اتاق شاهین پلاس اتوماتیک 

واضح نیوز- شاهین نسخه اتوماتیک ، به گیربکس CVT مجهز است. این خودرو در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد 1402 رونمایی شد. طبق گفته سایپا، پس از به تولید رسیدن شاهین CVT، این شرکت به دنبال تولید شاهین پلاس AT خواهد رفت:

سایپا شاهین سی.وی.تی

شاهین CVT در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نسبت به شاهین دنده‌ای G نداشته و فقط وزن خالصش، حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. ضمن اینکه مصرف ترکیبی خودرو نیز که در شاهین دنده‌ای معادل 7.5 لیتر بوده، در شاهین CVT به حدود 7.2 لیتر رسیده است. تمامی امکاناتی که در شاهین G بکار رفته، برای شاهین CVT نیز استفاده اما سایپا علاوه بر آنها، چندین آپشن جدید نیز به شاهین CVT افزوده که عبارتند از:

امکانات

آنتن کوسه‌ای

تزیینات کرومی بدنه و کابین

کفپوش سه بعدی

مانیتور 10 اینچی جدید (که جایگزین مانیتور 7 اینچی شده)

کروز کنترل

محدودکننده سرعت (اسپید لیمیتر)

سیستم کنترل کشش یا TCS

سیستم کنترل پایداری یا ESC

سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا HSA

علاوه بر ویژگی‌ها و امکانات فوق، شاهین اتوماتیک در قسمت فنی نیز مجهز به گیربکس CVT با تعویض دنده 7 سرعه تیپ‌ترونیک است. همچنین وزن خودرو حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته و به عدد 1320 کیلوگرم رسیده است. ضمن اینکه مصرف سوخت شاهین CVT معادل 7.52 لیتر اعلام شده که تقریبا 0.3 لیتر از شاهین MT، بیشتر است.

شاهین پلاس اتوماتیک

تغییر پیشرانه شاهین CVT در سال 1402

مهر 1401: معاون فنی و مهندسی گروه سایپا، درباره موتور شاهین گفت که بررسی‌هایی صورت گرفته و نارضایتی از عملکرد آن وجود ندارد؛ چرا که موتور ویژگی‌هایی مورد نظر خودرو شاهین را برآورده می کند. آمار نشان می‌دهد که حدود 40 درصد مشتریان، متقاضی خودرو اتوماتیک هستند. با توجه به اینکه در گذشته سایپا خودرو اتوماتیک ساینا و کوییک را تولید و عرضه کرده و رضایت مناسبی از این خودروها وجود دارد، بنابراین طراحی و تولید خودرو شاهین اتوماتیک در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه مراحل عمده کار انجام شده است. خودروهای اتوماتیک از لحاظ امکانات، آسایش داخلی و آپشن‌های مختلف، تنوع مناسبی دارند و با وجود تحریم‌ها، بخشی از تنوع آپشن خودروهای لوکس محدود شد؛ اما خوشبختانه در این خودرو تمایز ظاهری ایجاد شده است.

وی درباره شاهین اتوماتیک CVT گفت که در این خودرو آپشن‌هایی مثل دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود. شرکت تولیدکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تمامی تست‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان‌ بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شود.