پیش‌بینی بورس ۲۱ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / وضعیت بازار سرمایه در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس ۲۱ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ (اینفوگرافیک) / وضعیت بازار سرمایه و بورس (هفته چهارم خرداد ۱۴۰۱) واضح نیوز اقتصادی: در هفته‌ای که تنها شاهد سه روزی کاری بودیم و در این مدت بورس بیش
پیش‌بینی بورس ۲۱ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ / وضعیت بازار سرمایه در هفته چهارم خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بورس ۲۱ خرداد تا ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ (اینفوگرافیک) / وضعیت بازار سرمایه و بورس (هفته چهارم خرداد ۱۴۰۱)

واضح نیوز اقتصادی: در هفته‌ای که تنها شاهد سه روزی کاری بودیم و در این مدت بورس بیش از یک درصد بازدهی منفی داشت. حال و پس از تعطیلات چند روز کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این هفته وضعیت بهتری در بازار سرمایه داشته باشیم. در این هفته کدام سهام رشد می‌کند؟

بورس در هفته‌ای که گذشت تنها سه روز کاری داشت. شاخص کل تالار شیشه‌ای روز چهارشنبه هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحدی بود و در انتهای هفته سوم ماه خرداد، به تراز یک میلیون و ۵۲۰ هزار واحدی رسید. به طور کلی بازار سرمایه در این هفته افت ۱٫۴ درصدی را تجربه کرد.

 

شاخص کل هم‌وزن بورس در این هفته کاهش ۱٫۹ درصدی را ثبت کرد و به ارتفاع ۴۲۱ هزار و ۴۰۱ واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز با کاهش ۱.۳ درصد در ارتفاع ۲۰ هزار و ۹۴۶ واحد قرار گرفت.

 

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۱۹۰ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۸۲ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۷۶ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴۱۳ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که ۷۰ میلیون تومان بود.

 

بورس در یک قدم نزول

یکی از اخبار مهمی که ممکن است این هفته بورس را تحت تاثیر قرار دهد خبر تصویب قطعنامه شورای حاکم علیه ایران است. طی روزهای اخیر میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در مورد قطعنامه شورای حکام توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند. بنابراین کشورهایی که نماینده نیمی از بشریت هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

از تصویب این قعطنامه کارشناسان بازارهای مالی به این نتیجه رسیدند که طی این هفته تمامی بازارها روند نوسانی خواهد داشت. یعنی بازارهای طلا، سکه و دلار به سوی بالا حرکت می‌کنند و بازار سرمایه نیز روند نوسانی و نزولی به خود می‌گیرد.

 

پس از سوی دیگر این هفته شاهد خروج نقدینگی از تالار شیشه‌ای خواهیم بود اما این روند موقت است و پس یک هفته الی ۱۰ روز جبران می‌شود. به طور کلی با بررسی نظرات کارشناسان احتمالا این هفته شاخص نوسانی باشد و تنها برخی از تک‌سهم‌ها رشد کنند.

پیش بینی بورس

منبع:تجارت نیوز